zaterdag 16 mei 2015

En daarom gaat u naar de e-scooter specialist!

Vorige week was het weer raak. Ik krijg een telefoontje van een meneer die zegt dat zijn scooter nog maar heel langzaam rijdt. Uiteraard de man uitgenodigd om even langs te komen met de scooter voor inspectie. Hij wil weten wat ik in eerste instantie denk dat er aan de hand is.
De scooter is in 2011 op kenteken gezet en heeft 900 km gereden wordt mij verteld. De kans is dus groot dat de accu’s niet goed onderhouden zijn en niet voldoende kracht meer hebben om de scooter op volle snelheid te laten rijden. De man bedankt mij voor de tijd en het meedenken en hangt op.
Twee dagen later komen er twee mannen de showroom binnen wandelen. Één van hen blijkt de man van het telefoongesprek te zijn. De heren blijken handelaren te zijn in de tweedehands scooters en kopen waar mogelijk goedkope scooters op. Of ik even naar de scooters wil kijken. Op de aanhanger staan twee scooters waarvan er één er nog zeer fraai uit ziet. Blijkt de scooter van 2011 te zijn. Zou je niet zeggen, eerlijk is eerlijk. Bij mij rijst al snel het vermoeden dat dit een demomodel uit een failliete boedel is geweest, waarvan de accu’s niet optimaal onderhouden zijn.
Ik bied ze aan om de accu’s te testen en door te meten. Het mag echter geen geld kosten dus blijven de scooters op de aanhanger. Al snel blijkt dat de heren snel geld willen verdienen en totaal geen verstand hebben van elektrische scooters. Een tegenvaller dreigt echter voor de heren want er moeten hoogstwaarschijnlijk nieuwe accu’s aangeschaft worden. Ik vertel ze wat dat gaat kosten, inclusief inbouw. Nee, dat willen ze niet. Maar zo gaat het niet lukken om de scooters te verkopen leg ik uit. We vinden wel iemand is het antwoord?!?!  
Toch blijven ze maar proberen een andere oorzaak dan de defecte accu’s te verzinnen. Kan het niet aan dit kastje liggen, terwijl hij op de omvormer wijst………… Vervolgens worden er nog tal van onderdelen van de scooter aangewezen met dezelfde vraag. Ze weten totaal niet waar ze het over hebben. Aangezien we geen stap verder komen en ze geen geld willen spenderen stel ik voor dat we afscheid nemen. Of ik de scooters dan niet wil hebben. Dat wil ik best, maar ik weet dat er nieuwe accu’s in moeten en wie weet wat voor verborgen gebreken er nog meer zijn. Met mijn bod gaan ze niet akkoord en een van de heren wordt bijna boor op mij. Voor mij een teken dat het ze duidelijk is geworden dat, als gevolg van hun onkunde op het gebied van e-scooters, zij een miskoop hebben gedaan. Ze dachten een koopje te hebben, maar dat blijkt nu een misvatting. Ben benieuwd wie ze nu de scooters gaan aansmeren!
Dit voorval staat niet op zichzelf. Meer dan eens worden wij geconfronteerd met slecht onderhouden accu’s en onkunde. De aanschaf van een elektrische doe je daarom bij de specialist. Zij hebben verstand van e-scooters en kunnen u goed adviseren. Ook voor een occasion bent u bij de specialist aan het goed e adres. Zij hebben immers verstand van zaken en zijn in de gelegenheid om de scooter goed door te lichten alvorens deze weer te verkopen. Als er nieuwe accu’s nodig zijn dan gaan er nieuwe accu’s in en krijgt men garantie op deze nieuwe accu’s. De specialist is veelal aangesloten bij de Bovag, hetgeen voor de koper een extra garantie betekent.

Daarom koopt u een elektrische scooter bij de specialist! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen